Home » Blog » Waarom buitenreclame interessant kan zijn voor zzp’ers

Waarom buitenreclame interessant kan zijn voor zzp’ers

Buitenreclame is een van de oudste nog bestaande reclamemedia. Billboards bestaan al sinds het einde van de 19e eeuw en er is een reden waarom ze er nog steeds zijn. Dit komt doordat buitenreclame nog steeds werkt. Maar wat is buitenreclame precies? En wat zijn de voordelen voor zzp’ers?

Wat is buitenreclame?

Buitenreclame is in feite alle reclame die buitenshuis wordt gedaan en die reclame maakt voor de producten en diensten van uw bedrijf. Er zijn veel soorten buitenreclame, waaronder: billboards, busbanken, interieurs en exterieurs van bussen, taxi’s en zakelijke voertuigen, en bewegwijzering op de buitenkant van uw eigen fysieke locatie.

Buitenreclame werkt goed om uw product in specifieke geografische gebieden te promoten. Hoewel billboards, busbanken en doorvoerreclame zeer effectief kunnen zijn voor de eigenaar van een klein bedrijf, begint elke succesvolle buitencampagne met de bewegwijzering van uw eigen locatie.

Belang van buitenreclame voor zzp’ers

Mensen brengen om verschillende redenen elke dag veel tijd buitenshuis door. Het kan van alles zijn, inclusief pendelen naar kantoor, kinderen naar school brengen, familie of vrienden bezoeken en winkelen. Buitenreclame en gevelreclame is in dit opzicht een uitstekende manier om mensen te targeten die onderweg zijn.

Buitenreclame werkt soms goed om diensten of producten op specifieke geografische locaties te promoten. Het brengt de boodschap over naar de doelgroep en geeft hen maximale exposure. Billboardreclame en straatmeubilair zijn typische voorbeelden van buitenreclame campagnes.

Wat zijn de voordelen van buitenreclame?

Als je er klaar voor bent om buitenreclame te overwegen voor uw volgende productpush, zijn hier zes voordelen van buitenreclame waar een zzp’er graag over wil weten.

Buitenreclame wordt door consumenten geaccepteerd

Zoals eerder vermeld, wordt de markt steeds meer overspoeld met digitale en in-home advertenties. Zoals met alles, wanneer we de markt verzadigen met een product of idee, wordt de consument er ongevoelig voor.

Consumenten bevinden zich momenteel op het hoogste niveau van ongevoeligheid met digitale marketing. Dit betekent dat de kans groot is dat een consument gunstig reageert op een merk wanneer het op een digitale manier wordt gepresenteerd – of het nu gaat om het plaatsen van advertenties op sociale media, televisie- en radiocommercials, zijbalken van webmachines, enz. – is niet waarschijnlijk.

Wat waarschijnlijk is, is dat een consument de advertentie volledig negeert of de advertentie opmerkt en een negatieve associatie met het merk of product verbindt omdat hij de advertentie als hinderlijk ervaart.

Uit onderzoek is gebleken dat consumenten gunstiger reageren op buitenmedia dan op thuismedia.

Wanneer een consument bijvoorbeeld vanuit zijn voertuig een reclamebord bekijkt, is de kans groter dat hij de advertentie opmerkt, leest en er positief op reageert. Als het reclamebord esthetisch aantrekkelijk is, kunnen ze het reclamebord zelfs als een verrijking voor hun buitenervaring beschouwen.

Buitenreclame helpt om uw merk op te bouwen

We hebben al besproken hoe buitenreclame over het algemeen in een gunstiger daglicht wordt bekeken dan de meeste vormen van digitale marketing. Buitenreclame kan je echter ook helpen bij het opbouwen van een solide merkbekendheid en herinnering.

Omdat consumenten de bewegwijzering waaraan ze worden blootgesteld niet zomaar kunnen ‘negeren’ wanneer ze niet thuis zijn (onthoud dat een consument digitaal kan kiezen om een webpagina te sluiten of een kanaal om te draaien), hebben ze heel weinig controle over advertenties waaraan ze buiten hun huis worden blootgesteld.

Bovendien, omdat de meeste consumenten dagelijks veel van dezelfde buitensignalisatie zullen zien (bijvoorbeeld tijdens hun woon-werkverkeer, kinderen naar school brengen, enz.), Vormt hun bekendheid met en de herinnering aan uw merk een stevige basis.

Buitenreclame is volledig aanpasbaar

Een veel voorkomende misvatting over buitenreclame kan zijn dat het niet aanpasbaar is aan de doelgroep van een merk of dat het niet in voldoende formaten beschikbaar is om de beoogde consumenten te bereiken.

Dat is simpelweg niet het geval.

Buitenreclame kan worden aangepast en gericht op een specifieke dwarsdoorsnede van de bevolking door middel van hulpmiddelen zoals locatie, woordenstroom en ontwerp.

Advertenties die in de buurt van pretparken worden geplaatst, kunnen bijvoorbeeld beter worden ontvangen als ze kleurrijk zijn en ontspanning en plezier bevorderen, terwijl reclameborden die in de buurt van professionele kantoorgebouwen zijn geplaatst, meer opvallen als ze een strak, meer gestructureerd ontwerp hebben en een woordenstroom die aantrekkelijk is voor professionals.

Consumenten reageren op buitenreclame

Er zijn talloze onderzoeken die bewijzen dat consumenten reageren op buitenreclame. Aangenomen wordt dat meer dan 60% van de consumenten reageert op buitenreclame.

Op basis van de gemiddelde aandacht van consumenten voor buitenmedia, de frequentie waarmee ze deze bekijken en de positieve connotatie die ze aan het merk associëren, is het geen verrassing dat consumenten worden bewogen om op dit soort marketingstrategieën te reageren.

Een reactie op een advertentie kan zaken zijn als een bezoek aan het bedrijf of kantoor waarvoor wordt geadverteerd, een winkel bezoeken om een product te inspecteren of te informeren naar een speciale uitverkoop, een website bezoeken die wordt weergegeven in een buitenreclame, een gesprek voeren over de advertentie, het merk aanbevelen een andere consument, die naar een televisieshow kijkt die door de buitenreclame wordt voorgesteld, of een telefoonnummer belt dat door een advertentie wordt verstrekt.

Vond je dit interessant? Check dan deze artikelen ook:

(Let op: ondanks inspanningen om je van de juiste informatie te voorzien, kunnen artikelen door de tijd worden ingehaald en/of schrijffouten bevatten. Wij adviseren daarom altijd de directe bron te raadplegen en geven geen garantie op de inhoud van onze website. Uiteraard streven wij wél naar deze juistheid.)

Ons gewaardeerde startpakket: Diverse templates & honderden euro's besparen! 💸

Tijdelijk van €24,95 voor slechts €9,-!

    • Leer 10 belangrijke en meest gebruikte manieren om eenvoudig tot wel €1.000 per jaar te besparen;
    • Plus een Factuur voorbeeld;
    • Plus een Begroting voorbeeld;
    • Plus een Btw berekenen template;
    • Plus een Rittenregistratie template.

👉  Al meer dan 5.700 keer gedownload!

De laatste bijdrages in onze kennisbank 👇

We schrijven wekelijks nieuwe posts over alles wat met ondernemen, kennisontwikkeling en geld & tijd besparen te maken heeft. Artikelen vol bewezen bespaarmethodes en handige tips en trucs voor jou als zzp’er. Check ze hieronder.

Populaire beleggingsmogelijkheden van dit moment

Populaire beleggingsmogelijkheden van dit moment

De ontwikkelingen op de financiële markten gaan aan de meeste mensen ongemerkt voorbij. Ze horen er over als het op het nieuws komt, zoals bij een beurscrash, een financiële crisis, of een nieuw record voor de Bitcoin koers, maar verder blijft het wat...

De auto van de zaak & bijtelling voor een zelfstandige

De auto van de zaak & bijtelling voor een zelfstandige

Wanneer je besluit om als ondernemer een auto ‘van de zaak’ te nemen zijn er verschillende mogelijkheden. Die mogelijkheden zijn uitgebreider dan voor een werknemer in loondienst. Op de eerste plaats heeft de laatst genoemde, meestal te maken met een budget...